Poznańskie koziołki

wtorek, 20 maja 2014

No to mamy już 3 lata!


D
okładnie trzy lata temu blog „Poznańskie Historie”, rozpoczął działalność.



21 maja 2011 roku ukazał się pierwszy wpis na „Poznańskich Historiach”.
Od tamtej pory zamieściłem na blogu 253 artykuły, z których 30, to teksty napisane gościnnie, a autorką połowy z nich, jest Agnieszka Wiśniewska. Wiele się zmieniło przez te trzy lata. Blog ewaluował i właściwie stale się zmienia. Zaczęło się od krótkich wpisów codziennie, później pisałem co drugi dzień, a obecnie zamieszczam jeden długi artykuł raz w tygodniu. Za swój największy sukces uważam to, że liczba czytelników systematycznie wzrasta, oraz, że udało mi się stworzyć wokół bloga małą społeczność. „Poznańskie Historie” zostały dostrzeżone w lokalnych mediach i przez inne blogi.  

W tym roku zainicjowałem trzy nowe cykle: „Wehikuł czasu”, czyli podróż w przeszłość Poznania, „Poznańskie Kościoły i związki wyznaniowe” i najnowszy – „Rankingi”. Zadaniem tego ostatniego, jest prezentacja 10 najwybitniejszych, bądź najsławniejszych poznaniaków i osób z tym miastem związanych, a także wszelkie osobliwości, ciekawostki, miejsca, itp., zebrane i subiektywnie uporządkowane w kolejności od 1 do10. 

Mam zamiar prowadzić ten blog jeszcze przez co najmniej kilka lat, bo wiele ciekawych historii wciąż czeka na opowiedzenie. Tymczasem dziękuję wszystkim stałym i okazyjnym czytelnikom, współpracownikom, komentatorom, obserwatorom i wszystkim tym, którzy wspierają mnie w tej działalności, która jest dla mnie przede wszystkim ogromną pasją.

Trzecie urodziny, to chyba dobra okazja na małe podsumowanie. Sporządziłem listę 10 najpopularniejszych artykułów, które ukazały się w ciągu tych trzech lat. Oto one:

1.  „Powojenna odbudowa Starego Rynku”.
2. „Elegantki i modnisie dwudziestolecia międzywojennego” (autor: Hanna Budzyńska).
3.  „Złodziejki, prostytutki, cudzołożnice, czyli kobieca przestępczość w dawnym Poznaniu”.
4.  „Alianckie naloty na Poznań”.
5.  „Rowerem przez Afrykę”.
6. „Krynoliny, gorsety, surduty i cylindry. Kilka słów o modzie dziewiętnastowiecznego Poznania”, cz. 1 i 2.
7.  „Ostatnia publiczna egzekucja w Polsce”.
8.  „Edward hr. Raczyński (1786 – 1845)”.
9.  „Emilia Sczaniecka (1804 – 1896)”.
10. „Jak budowano Winogrady”.

Zapraszam na kolejne lata z „Poznańskimi Historiami”.

4 komentarze:

  1. Ja najbardziej lubię opowieść o królowej Ryksie, Ludgardzie czy poznańską historię Kazimiery Iłłakowiczówny.
    Z nadzieją, że w następnej trzylatce przybędzie kobiet, serdecznie pozdrawiam i gratuluję wspaniałego bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Pani Andromedo :) Kobiet i tematów związanych z kobietami na pewno na blogu nie zabraknie :) Jeszcze raz serdecznie dziękuję i również gratuluję wspaniałego bloga!
      Pozdrawiam gorąco!

      Usuń
  2. aż chciałoby się sto lat zaśpiewać :) Ale z Naszymi ropuszymi głosikami lepiej się powstrzymamy :D Ale życzymy dalszych sukcesów i owocnej działalności ;)
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wam bardzo, a ja życzę tego samego "Lemkowynie" :)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...