Poznańskie koziołki

niedziela, 3 lutego 2019

Uwaga, ważny komunikat!

J
uż wkrótce „Poznańskim Historiom” stuknie osiem lat istnienia w sieci. Kiedy rozpoczynałem pracę nad tym blogiem, nie spodziewałem, że będę prowadził go tak długo. Zakładałem 3 do 5 lat, a tu proszę. Nadszedł jednak czas na refleksję i pytanie: co dalej?


Od razu chcę uspokoić stałych czytelników – nie planuję zakończyć przygody z blogiem. Pisanie sprawia mi ogromną przyjemność i nie zmierzam przestać, choć bywają tygodnie, że ciężko mi się zabrać za pisanie, albo jestem zbyt zabiegany aby coś napisać. Jakiś czas temu doszedłem jednak do wniosku, że dotychczasowa formuła blogu, to znaczy pisanie o historii Poznania, trochę się już wyczerpała. Postanowiłem więc rozszerzyć tematykę i zacząć pisać nie tylko o Poznaniu, ale o całej (szeroko rozumianej) Wielkopolsce. Nie znaczy to oczywiście, że zupełnie porzucę Poznań. Gród Przemysła jest przecież stolicą Wielkopolski i najważniejszym miastem regionu, więc nie da się go pominąć pisząc o Wielkopolsce.

1. Herb województwa wielkopolskiego.


"Poznańskie i Wielkopolskie Historie”
Rozszerzanie tematyki blogu zacznę od zmiany tytułu. Poza tym właściwie nic się nie zmieni. Dalej mam zamiar popularyzować historię, wprawdzie już nie tylko Poznania, ale całej Wielkopolski, lecz w takiej samej formie, jak miało to miejsce do tej pory. Na blogu w nowej odsłonie, pojawiać się będą teksty o różnorodnej tematyce, obejmujące szeroki zakres czasowy, od zamierzchłej przeszłości, po współczesność. Będę więc pisał o historii Wielkopolski w skali mikro i makro. Nie zabraknie artykułów o wydarzeniach obejmujących cały region, ale także opowieści z dziejów miast, miasteczek i wsi wielkopolskich. Ponadto zamierzam sporo napisać o ciekawych ludziach, których działalność odcisnęła swoje piętno na dziejach regionu, a także o wielkopolskich rodach ziemiańskich. Sięgnę również do bogatego skarbca kultury ludowej Wielkopolski, legend i kuchni regionalnej. Sporo miejsca mam zamiar poświęcić zabytkom, atrakcjom turystycznym i wszelkim ciekawostkom.

Mam nadzieję, że odświeżony blog i rozszerzenie jego tematyki, spodoba się Wam. Nie będę ukrywał, że liczę też na nowych czytelników spoza Poznania.
Aby nie wprowadzać dodatkowego zamieszania, adres bloga i adres mailowy nie zmienią się, przynajmniej przez jakiś czas. W ciągu najbliższych miesięcy planuję przenieść blog na własną domenę. Zobaczymy, jak to wyjdzie. Póki co jednak, zostaję na dotychczasowej domenie. Jeszcze raz dodam, że zmienia się tylko tytuł blogu, a reszta pozostanie bez zmian.

Pozostaje mi tylko zachęcić Was do czytania „Poznańskich i Wielkopolskich Historii”. Mam nadzieje, że stali czytelnicy dalej będą tu zaglądać, pojawią się także nowi goście, a wszystkich zachęcę do częstszych wycieczek po naszym pięknym regionie. W Wielkopolsce znajdziemy wszystko co interesujące, no może poza morzem i górami. W końcu „cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”.

Fotografie:

1.Bastian (vector version) [Public domain], via Wikimedia Commons

10 komentarzy:

  1. Czytałam z przyjemnością o Poznaniu. Z ciekawością czekam na historie okolicy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z rozszerzeniem tematyki niech idą zmiany techniczne - zwiększenie pola na tekst główny w obrębie całej strony, zwiększenie czcionki - to by pomogło.

    POWODZENIA! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ciągu kilku miesięcy przeniosę blog na własną domenę i przy jego projektowaniu wezmę pod uwagę wszystkie Pani sugestie, z którymi właściwie zgadzam :)Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Życzę powodzenia i podziwiam dotychczasowe osiągnięcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, już wkrótce zaroi się tu od nowych, mam nadzieję ciekawych tekstów :)

      Usuń
  4. Cieszę się na dalsze historie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wszystkie historie i z niecierpliwością czekam na kolejne. Pozdrawiam i życzę wolnego czasu ;-)

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...